Càlcul d’Estructures

Analitzar i calcular estructures, per projectes d’obra nova, reformes o rehabilitació d’edificis, amb l’aplicació del Codi Tècnic de l’Edificació (CTE) i la normativa vigent i actualitzada.

Càlculs per diferents tipus d’estructures:

  • Càlcul de fonaments.
  • Estructures de formigó.
  • Estructures metàl·liques.
  • Reforços en obres de rehabilitació.
  • Optimitzar estructures.

Càlcul d’Instal·lacions

Realitzar càlculs per diversos tipus d’instal·lacions, amb l’aplicació del CTE i la normativa vigent.

Tipus d’instal·lacions:

  • Instal·lacions elèctriques de Baixa Tensió.
  • Instal·lacions d’aigua i sanejament.
  • Instal·lacions de climatització.
  • Instal·lacions de calefacció.
  • Instal·lacions de ventilació i renovació d’aire.
  • Instal·lacions de telecomunicacions (ICT).
  • Instal·lacions de protecció contra incendis.
  • Instal·lacions de gas.

Direccions d’Obra

La Llei d’Ordenació de l’Edificació defineix al director de l’execució d’obra i descriu les seves obligacions de la següent manera:

El director de l’execució de l’obra és l’agent que, formant part de la direcció facultativa, assumeix la funció tècnica de dirigir l’execució material de l’obra i de controlar qualitativa i quantitativament la construcció i la qualitat de l’edificació.

 

 

 

 

Són obligacions del director de l’execució de l’obra:

1.- Estar en possessió de la titulació acadèmica i professional habilitant i complir les condicions exigibles per a l’exercici de la professió. En cas de persones jurídiques designar al tècnic director de l’execució de l’obra que tingui la titulació professional habilitant. Quan les obres a realitzar tinguin per objectiu la construcció d’edificis per als usos indicats al grup a) de l’apartat 1 de l’article 2, la titulació acadèmica i professional habilitant serà la d’arquitecte tècnic. Serà aquesta, així mateix, la titulació habilitant per a les obres del grup b) que fossin dirigides per arquitectes. En altres casos la direcció de l’execució de l’obra pot ser desenvolupada, indiferentment, per professionals amb la titulació d’arquitecte, arquitecte tècnic, enginyer o enginyer tècnic.

2.- Verificar la recepció a obra dels productes de construcció, ordenant la realització d’assajos i proves precises.

3.- Dirigir l’execució material de l’obra comprovant els replantejos, els materials, la correcta execució i disposició dels elements constructius i de les instal·lacions, d’acord amb el projecte i amb les instruccions del director d’obra.

4.- Consignar al Llibre d’Ordres i Assistències les instruccions precises.

5.- Subscriure a l’acta de replanteig o d’inici d’obra i el certificat final d’obra, així com elaborar i subscriure les certificacions parcials i la liquidació final de les unitats d’obra executades.

6.- Col·laborar amb els restants agents a l’elaboració de la documentació de l’obra executada, aportant els resultats del control realitzat.

Desenvolupament del Projecte. Memòria de Projecte segons el CTE

Desenvolupar la corresponent memòria de projecte en base a tots els documents del CTE.

El Codi Tècnic de l’Edificació (CTE) estableix les exigències bàsiques de qualitat dels edificis, incloses les instal·lacions, per satisfer els requisits bàsics de seguretat i habitabilitat.

 

 

 

El Codi Tècnic de l’Edificació (CTE) estableix les exigències bàsiques de seguretat i habitabilitat dels edificis segons la Llei 38/1999, del 5 de novembre, d’Ordenació de l’Edificació (LOE) (Seguretat estructural, seguretat contra incendis, seguretat d’utilització, etc i salubritat, protecció al soroll i estalvi d’energia). El CTE s’aplica a edificis de nova construcció, obres d’ampliació, modificació, reforma o rehabilitació i determinades construccions protegides des del punt de vista ambiental, històric o artístic.

Estudis de Seguretat i Salut

Realitzar Estudis i Plans de Seguretat i Salut de projectes i obres d’edificació i d’obra civil, organitzats en:

  • Memòria
  • Plec general de les Condicions de Seguretat i Salut a les obres.
  • Documentació gràfica mitjançant plànols per a la implementació dels mitjans de seguretat a l’obra.
  • Valoració del cost de la Seguretat i Salut pel seu projecte.

Realitzar funcions de Coordinador de Seguretat i Salut, tant en fase de Projecte com a la materialització del mateix a obra durant tota la fase d’execució de la mateixa.

Establir fulles de ruta setmanals i seguiment amb tots els agents que intervenen en el desenvolupament de l’obra, realitzant un estricte seguiment del pla a partir dels criteris establerts al protocol d’actuació inspectores de condicions de treball i seguretat a les obres de construcció elaborat pel Ministeri de Treball i Assumptes Socials.

Estudis de Gestió de Residus

L’Estudi de Gestió dels RCDs, contempla entre d’altres molts aspectes les exigències establertes pel RD 105/2008:

  • Una estimació de la quantitat, expressada en tones i en metres cúbics, dels residus de construcció i demolició que es generaran a l’obra, codificats segons la llista europea de residus publicada Ordre MAM/304/2002”, del 8 de febrer, per la que es publiquen les operacions de valoració i eliminació de residus, la llista europea de residus o norma que la substitueixi i calculada a partir de coeficients experimentals o del càlcul real a partir de la medició d’elements.
  • Les mesures per a la prevenció de residus a l’obra objecte del projecte.
  • Les operacions de reutilització, valoració o eliminació i destí dels residus que es generen a l’obra.
  • Les mesures per a la separació dels residus a obra, en particular, pel compliment per part del posseïdor dels residus, de l’obligació establerta a l’apartat 5è de l’article 5 del RD 105/2008.
  • Els plànols de les instal·lacions previstes per l’emmagatzematge, manipulació, separació i si s’escau, altres operacions de gestió dels residus de construcció i demolició dins de l’obra.
  • Les prescripcions del plec de prescripcions tècniques particulars del projecte, en relació amb l’emmagatzematge, manipulació, separació i si s’escau, altres operacions de gestió dels residus de construcció i demolició dins de l’obra.
  • Una valoració del cost previst de la gestió dels residus de construcció i demolició que formarà part del pressupost del projecte al capítol independent.

 Estudio y Planificación de Obras.

Descripción del proyecto, solar y entorno a través de un reportaje fotográfico, indicando en un plano el lugar desde fueron realizadas las fotografías. Planos de Implantación en obra con indicación de instalaciones y medios auxiliares, zonas de acopios, posibles acometidas, etc.Memoria técnica descriptiva de la obra, indicando los procesos y procedimientos constructivos y su respectiva organización. Estudio y propuestas de mejoras a realizar en obra, bien de calidades, cambios de proyecto u omisiones detectadas.

Informes y Dictámenes.

El informe pericial es solicitado por una persona física o jurídica a modo de asesoramiento, por un Juez, por el abogado representante de una de las partes en un proceso judicial, o donde se requiera unos conocimientos técnicos acerca del proceso constructivo que hayan de ser aportados por un experto para conocer o apreciar algún hecho o circunstancia determinante. Se trata de un elemento de prueba, por lo que su objeto será establecer las causas y solventar las cuestiones técnicas que no puedan ser resueltas de manera natural por una persona no profesional en el ámbito material de que se trate.

En el informe pericial, el técnico llega a unas conclusiones a través del estudio exacto y pormenorizado de los indicadores a analizar, basando dichas conclusiones en un razonamiento objetivo derivado del propio estudio. Si este informe pericial fuera realizado para un proceso judicial como prueba, se personalizará el técnico que lo ha realizado ante el Juez para la ratificación de dicho informe y, si el Juez lo considera conveniente, dar explicación de los términos que se recogen en el mismo.

Informes de Patologías.

Realizamos Estudios e Informes de Patología en edificación, analizando los diversos tipos de problemas y lesiones que pueden aparecer en una vivienda o edificio, inspeccionando metódicamente el edificio y elaborando un detallado informe donde se recogen las soluciones técnicas y económicas más convenientes.

Si este informe pericial fuera realizado para un proceso judicial como prueba, se personalizará el técnico que lo ha realizado ante el Juez para la ratificación de dicho informe y, si el Juez lo considera conveniente, exponer los términos que se recogen en el mismo.

Inspección Técnica de Edificios. ITE.

Tanto para la visita e inspección del inmueble como para la elaboración del correspondiente informe de ITE contamos con la experiencia de un equipo cualificado de profesionales o técnicos competentes.

El actual equipo está formado por un Arquitecto, dos Arquitectos técnicos, un Ingeniero Industrial y un Ingeniero Técnico.

Una vez que el propietario del inmueble encarga al técnico el informe de la ITE de su edificio, éste llevará a cabo la inspección conforme a las directrices marcadas en la correspondiente ordenanza municipal. De la visita y la inspección se obtendrán unas conclusiones a partir de las cuales se realiza un informe y se cursa su visado en el Colegio Oficial. Una vez visado, el informe se retira de Colegio y se lleva a Gerencia Municipal de Urbanismo, donde permanecerá a la espera de ser contestado y remitido a la Propiedad.

El orden habitual a seguir para realizar una inspección es el siguiente:

  • 1. El propietario del edificio ó comunidad de propietarios contrata a un técnico para que haga la inspección.
  • 2. El técnico correspondiente, utilizando el modelo de informe oficial de inspección, determina si el edificio está en buen estado (informe favorable) por no ser necesarias obras o si estas obras son necesarias (informe desfavorable), indicando los daños existentes, sus posibles causas y las reparaciones necesarias.
  • 3. El informe técnico una vez visado por el Colegio Profesional correspondiente, con independencia de su resultado, debe ser presentado en registro de la Gerencia Municipal de Urbanismo.
  • 4. En caso de informe favorable, tras comprobar que la presentación es correcta y completa, se da por concluido el expediente y se informa al propietario de la fecha en que deberá presentar la siguiente inspección.
  • 5. En caso de informe desfavorable, el propietario dispone de tres meses desde la fecha de presentación en Registro para solicitar licencia de obras, aportando en su caso los documentos que sean necesarios (proyecto técnico, estudio de seguridad y salud, etc.). Una vez comunicada a la GMU la correcta finalización de las obras, se dará por concluso el expediente y se informa al propietario de la fecha en que deberá presentar la siguiente inspección.

Licencias de Apertura.

Realizamos todos los procedimientos (Proyectos, Certificaciones) para obtener la Licencia de Apertura necesarias para su negocio:

  • Licencias de actividades molestas, insalubres, nocivas y peligrosas (industrias, hostelería)
  • Licencias de actividades exentas (comercios, despachos profesionales)
  • Legalización de aparcamientos con ventilación natural y forzada.
  • Adecuación de locales al Reglamento de accesibilidad.
  • Mediciones y estudios a realizar en su local para insonorización, protección contra-incendios, instalaciones eléctricas en baja tensión, instalaciones de fontanería, de gas, climatización.

Nos encargamos de todo lo necesario para la tramitación y obtención de las Licencias de Apertura en cada uno de los Organismos:

  • Asesoramiento previo.
  • Desarrollo y elaboración del proyecto técnico.
  • Dirección técnica.
  • Tramitamos toda su documentación ante los correspondientes organismos competentes: Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos, Ingenieros Industriales, Ayuntamiento, Delegación de Industria, …

Mediciones y Certificaciones de Obras.

Mediciones realizadas en obra en cualquiera de sus fases y comprobación de las mediciones del proyecto, realizando para ello un comparativo valorado, con justificación de los errores de medición u omisiones detectadas de unidades de obras mediante análisis de planos, memorias y criterios de las partidas que componen las mediciones de proyecto. El resultado final es el de un informe detallado justificando todo lo anteriormente descrito.

Metratge d’unitats d’obra del Projecte

Realitzar el metratge i pressupost del projecte d’edificació (Vivendes unifamiliars, edificis de vivendes, locals comercials, rehabilitació d’edificis, reforços estructurals, projectes d’urbanització, etc).